Sunday 22 June 2014

A.V.E : 5 Cara Mudah Rendahkan Paras Kolesterol

Manusia telah mencapai kemajuan yang luar biasa dalam dekad lalu.  Manusia kini hidup lebih lama dan melalui proses penuaan dengan lebih baik dan selesa. Penyakit-penyakit yang dulunya menundukkan nenek moyang kita seperti polio, batuk kering dan kusta, sebahagian besarnya telah dihapuskan.

Ironinya, musuh terbesar zaman ini muncul dalam saiz nano, iaitu dalam bentuk bakteria dan virus yang tampil ekoran gaya hidup seharian masa sekarang.  Penyakit yang paling serius melanda masyarakat dunia adalah penyakit jantung - pembunh nombor satu di negara ini, dan ia mendahului penyakit-penyakit berjangkit dan kanser.

Tekanan darah tinggi berkait lansung dengan insiden penyakit jantung, dan perkara ini telah pun bermula menjadi satu kelaziman.

Apa yang membimbangkan ialah satu pertiga daripada penduduk malaysia mempunyai tekanan darah lebih tinggi dari biasa, dan lebih buruk lagi, separuh daripada mereka tidak menyedari akan hal ini.  Ia adalah pembunuh tegar dalam senyap, menyentap nyawa 10 atau 20 tahun lebih awal dari yang sepatutnya.

Sebenarnya, mencegah penyakit jantung adalah satu perkara yang agak mudah.  Anda hanya perlu mempraktikkan gaya hidup sihat seperti tidak merokok, memantau pengambilan lemak dan garam, memastikan saiz hidangan yang berpatutan dan kerap bersenam.

Namun disebabkan ramai yang tidak dapat mempraktikkan petua-petua ini, penyakit jantung menjadi fenomena yang begitu berleluasa, amat sukar dikawal dan mencetus perbelanjaan penjagaan kesihatan yang telah meningkat sehingga berjumlah berbilion-bilion ringgit di seluruh dunia.

Pencegahan penyakit jantung memerlukan perubahan dalam gaya hidup - sesuatu yang dianggap sangat sukar untuk dilakukan.  Walaupun masih belum terlewat, kita biasanya menyedari perlu berubah setelah semuanya sudah terlambat dan kerosakan pada kesihatan sudah berlanjutan.

Usia, jantina dan sejarah keluarga merupakan antara faktor-faktor yang tidak boleh dikawal.  Tetapi diet, senaman dan lain-lain gaya hidup boleh memberikan perubahan yang besar dalam mengekalkan profil kolesterol yang sihat.  Di bawah diberikan langkah bagi membolehkan anda meningkatkan paras kolesterol baik secara semula jadi.


  1. Turunkan berat badan
          Manfaat : Penurunan 3 kg berat badan meningkatkan 1 mata HDL

    2.   Berjalan Pantas
          Manfaat : Peningkatan 2-4 mata HDL bersenam 20 minit sehari boleh meningkatkan                   kolesterol baik sehingga 2.5 mata

    3.  Tidak Merokok
         Manfaat : Secara purata, paras HDL perokok kurang 5 mg/dL berbanding bukan perokok

    4.  Pilih kekacang sebagai snek
         Manfaat : Paras HDL meningkat 2-3 mata. Disarankan anda mengambil sama ada                    walnut, pecan, almond, peanut, pistachio dan macadamia sekitar daripada 2 auns (57                gram sehari)

   5.  Ambil lebih kalsium
        Manfaat : paras HDL meningkat satu mata, kajian mendapati dengan mengambil 1000mg         supplemen kalsium sehari paras HDL meningkat 7%.

[sumber majalahisihat]


Antara supplemen yang dicadangkan untuk membantu anda menurunkan paras kolesterol


Phytocol-St Shaklee
♥ Memperbaiki fungsi imun (sel imun T)
♥ Seimbangkan tindakbalas imun
♥ Prostat yang membengkak boleh kurang
♥ Boleh membantu pesakit-pesakit diabetes.

Omega Guard
♥ Pengambilan asid lemak Omega-3 seperti DHA ada AHA boleh mengurangkan risiko                 penyakit jantung koronari
♥ Asid lemak Omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping 
   memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal

♥ Kesihatan Jantung

♥ Kanser

♥ Diabetes
♥ Kesihatan gigi
♥ Kesihatan mental
♥ Pengurangan berat
♥ kesuburan Lelaki
♥ Pengurangan kolesterol

♥ Menggalakan penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
♥ Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
♥ Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
♥ Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
♥ Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
♥ Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk - merawat azhameir
♥ Membantu merawat penyakit parkinson 
♥ Membantu memulihkan penyakit strok - angin ahmar
♥ Meningkatkan kesihatan imun badan
♥ Menggalakan kesihatan keseluruhan

rendahkan paras kolesterol


Rasa malu nak call saya atau macam tak sempat nk call, anda boleh juga membuat pembelian terus, semuanya hanya di hujung jari anda. Klik-klik, buat pembayaran then barang pun terus sampai depan rumah. Mudahkan!!

Happy Shopping!!


 Order Now

Sila baca DISCLAIMER
Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:
Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan
*These statments have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*


No comments:

Post a Comment